Historie

VVK, Voetbal Vereniging Korreweg, is een kleine, warme, sociale en brutale voetbalvereniging met een roemruchte geschiedenis van meer dan 90 jaar. De club is opgericht op 1 maart 1930 en is vernoemd naar de wijk Korreweg waar wij onze eerste velden kregen in de volksbuurt De Hoogte. In 2009 zijn we verhuisd en hebben we een prachtig onderkomen op Sportpark het Noorden. De vereniging bestaat uit een bont gezelschap van mannen, vrouwen, pupillen en junioren. Zonder twijfel heeft VVK de mooiste kantine van het Noorden en is het de gezelligste voetbalvereniging van Groningen.

Het jonge bestuur is toekomstgericht en ambitieus. Iedereen krijgt daarbij volop ruimte voor ideeën. Daarnaast wordt de komende jaren vol ingezet op de jeugd, want de jeugd heeft de toekomst immers!

Ook in sportief opzicht kan onze vereniging je een uitdaging bieden. Aan ‘voetballende kwaliteiten’ is geen gebrek; strijd en inzicht maken VVK tot een alom gevreesde tegenstander. De eerste elftallen van de zaterdag en de zondagafdeling spelen beide in de 4e klasse KNVB. Ook de B-selecties spelen in de A-categorie. Beide reserve selecties spelen op een niveau dat dicht tegen dat van de eerste elftallen aanligt.
Ook heeft VVK een zeer goed draaiende damesafdeling, met vanaf 2014/2015 zelfs twee teams. Twee seizoenen geleden werd het eerste damesteam kampioen en het jaar erna wisten ze ook in een klasse hoger op het podium te eindigen. En ook dit seizoen zijn beide teams weer goed uit de startblokken gegaan. Sinds enkele jaren groeit de jeugdafdeling van VVK Groningen weer met voetbal voor de mini’s, meerdere pupillenteams en 2 juniorenteams. Deze groei hopen we de komende jaren door te zetten, want de jeugd heeft de toekomst!

De overige teams gaan vooral in de derde helft voluit, want VVK is namelijk meer dan alleen voetbal. Als jij wil voetballen op je eigen niveau; als voetballen is wat je altijd al deed of nog nooit gedaan hebt, maar altijd al eens had willen doen; als jij zou willen dat het elke dag zaterdag of zondag was of juist nooit zin hebt om te trainen; als jij houdt van de geneugten des levens en de warmte wil ervaren van een trotse volksclub, meld je dan hier aan.

Clublied VVK Groningen

Wij wakkere V.V.K ers
Gaan steeds vereend van zin
Vol goede moed en geestdrift
Het voetbalstrijdperk in
Wij hebben onze krachten
Aan ’t voetbalspel gewijd
En voeren waar wij spelen
Sportieve faire strijd

Wij reiken steeds elkander
De gulle sportsmanshand
En vormen dan te samen
Een hechte vriendenband
En onze heldere zangen
Verkonden ver in ’t rond
Dat wij eendrachtig streven
Voor de eer van club en bond

En mochten stormen woeden

Ons V.V.K. staat pal
Wij blijven ’t hou en trouw
Wat ook gebeuren zal
En wij versagen nimmer
En blijven steeds paraat
Ons V.V.K zal bloeien
Zolang ons ’t harte slaat!